Arribat el final d’aquest
diari de pràctiques crec que és important fer un feedback i reflexionar sobre
tot allò que he anat fent i, sobretot, aprenent.
És difícil recollir
en unes línies les diferents experiències viscudes al llarg de l’estada de
pràctiques. Cal dir que gairebé he pogut seguir al peu de la lletra tots els
aspectes del meu pla d’intervenció; sempre hi ha alguns, com ara la
temporalització que han sofert variacions.
Amb la psicopedagoga del centre he pogut tenir llargues i enriquidores converses, no només d’aquest grup d’alumnes,
sinó dels diferents casos que hi ha al centre i de les diferents intervencions
psicopedagògiques que es duen a terme. Vull mencionar que no només he intervingut amb el cas en
què centro el meu treball, sinó també en altres alumnes que presentaven altres
dificultats d’aprenentatge.
El fet de que ja era
la segona vegada que estava en el mateix centre i havia pogut fer una
observació ben detallada ha facilitat la tasca i m’ha fet sentir més segura.
Una de les conclusions que n’he
extret, és que per dur a terme una bona intervenció psicopedagògica, primer de
tot, cal que hi hagi una bona interacció. Aquesta en un principi es basa en el
diàleg però a poc a poc va anant més enllà (llenguatge no verbal, reforç
positiu, etc.). En molts dels diferents moments d’interacció que tenia durant
les intervencions, demanava “ajuda” a la meva tutora del centre per tal de
reconduir una determinada situació, o donar confiança a un alumne, etc., i crec
que m’ha donat unes bones eines per dur a terme una bona pràctica educativa.
La meva missió en
aquest període era dissenyar un pla d’intervenció que ensenyés als alumnes com
aprendre a aprendre a partir de la presentació de les tècniques d’estudi amb la
posterior aplicació personal de cadascú, fent així una eina per
a disposar d’habilitats per conduir el propi aprenentatge, ser capaç d’aprendre
cada vegada més i de forma més eficaç i autònoma d’acord amb els objectius i
necessitats. No es tractava doncs
només d’un seguit de teoria explicant tècniques d’estudi amb efectes “súper
especials”, sinó de construcció del pensament. Per tant, amb aquestes
activitats no dono uns procediments miraculosos, sinó eines per a formar a
persones autònomes, preparades per a les diferents situacions i que tinguin la
motivació suficient per a continuar aprenent amb sentit.
Les pràctiques m’han
enriquit tant personal com professionalment. He descobert un àmbit nou, m’he
format i he reflexionat, he evolucionat, he treballat en equip, he viscut en
primera persona la figura del psicopedagog i he pogut experimentar sensacions
que no podia viure durant les sessions teòriques de les diferents assignatures.
Només em queda dir
que espero que aquest treball que ha donat el seu fruit pugui tenir continuïtat.
Seguim en contacte i
bon final de Practicum II a tots/es!
No hay comentarios:
Publicar un comentario