lunes, 26 de noviembre de 2012

Dimarts, 23 d'octubre


Les tasques que m'ha assignat la tutora segueixen endavant. L'ajudo amb alguns alumnes amb més dificultats. Els he preparat material, he buscat llibres i hem aprés com estudiar i què és allò important. Crec que es senten molt bé i aquest aspecte em fa sentir millor. Estic davant d'uns nois/es amb poca motivació per la feina, tot i que la psicopedagoga intenta treure'ls el millor d'ells. M'he pogut adonar que, la majoria, treballen al col·legi però no segueixen aquests hàbits fora del centre, crec que el fil amb la família moltes vegades és nul.
A continuació us deixo un llibre de Matemàtiques que he trobat i que treballarem amb els alumnes per tal de millorar la capacitat de comprensió i resolució de problemes.  Està per a tots els nivells d'ESO, és clar, potser haurem d'agafar un llibre de 1r per a un alumne de 2n, si veiem que  el seu nivell d'aprenentatge així ho requereix.
Es tracta d'un treball centrat en les competències curriculars, fent una proposta d'activitats emmarcades en situacions reals molt properes a la realitat de l'alumnat i, a més de la competència matemàtica, treballa simultàniament altres competències com ara: el desenvolupament d'estratègies, la presa de decisions, la lògica, l'habilitat lectora, l'organització de la informació, la destresa numèrica, la representació del pla i de l'espai, el treball en equip, les TIC i la consciència social. Crec que totes aquestes són claus per al bon desenvolupament en una societat perquè, al cap i a la fi, el que es pretén es crear persones amb recursos per a la vida diària.

Equip editorial i Cruïlla. Matemàtiques. Destreses bàsiques. Resolució de problemes. 1 ESO. Projecte 3.16. Barcelona: Cruïlla.

Dijous, 18 d'octubre

La persona representant de l'EAP i la meva tutora de pràctiques s'han reunit per refer una plantilla d'informació on queden plasmats tots els alumnes amb nee diagnosticats i/o amb dictamen.
He ajudat a la meva tutora a omplir aquesta plantilla però hem tingut algunes dificultats; els noms dels diferents trastorns que es mencionaven havien canviat respecte altres anys i ningú ens havia avisat. Hem preguntat a l'EAP i ens han pogut ajudar.
Amb aquesta graella he pogut veure en general com tenen el recompte del total d'alumnes de secundària amb necessitats educatives especials i com, cada any, a l'inici de curs, ho tornen a refer per modificar, si cal, algun aspecte. Així fan un esquema de la situació en que es troben al centre.

lunes, 12 de noviembre de 2012

Dimecres, 17 d'octubre de 2012


Després d’aquestes setmanes d’aproximació al context i d’observacions seguides de moltes preguntes per a poder entendre ben bé certes dificultats, he pogut viure unes quantes facetes de la missió de la psicopedagoga.
Com ja vaig dir la setmana anterior, la tutora m’ha assignat unes tasques concretes dins l’aula. Es tracta d’ajudar-la amb els grups d’atenció a la diversitat en mates que té des de 1r fins a 4t d’ESO.
Pel que he pogut observar aquesta setmana d'incorporació a la tasca, es tracten de grups molt diversos, tant per les seves capacitats, com pel carácter i diferents dificultats que presenta cadascun. He estat preparant exercicis i els presentant-los als alumnes, així com també ajudant-los en la comprensió i realització d’aquests. Es tracta de poder tenir una atenció més individualitzada ja que la tutora, tot i ser grups d’atenció a la diversitat, són prou nombrosos (fins a 12 alumnes aproximadament en una sessió de mates)

Els alumnes que atén la psicopedagoga al col·legi, en general, presenten Deficiència intelectual lleugera (cinc alumnes), trastorn generalitzat del desenvolupament (un alumne) i deficiencia intelectual mitjana (un alumne). També, dins del grup de docència de la tutora i on jo estic actuant, es presenten casos sobretot de dificultats d’escriptura i atencionals.

lunes, 5 de noviembre de 2012

Dijous, 11 d'octubre de 2012

Durant el decurs del dia hem aprofitat una hora lliure per a que la tutora em pugui posar al dia de què fa durant la seva docència. A partir d'avui, tinc l'oportunitat de treballar amb alguns dels grups reduïts ja que, aquests tenen una gran varietat d'alumnat.
La meva presència durant les classes s'aprofitarà per poder endinsar-me en la tasca docent d'aquests alumnes, en concret de dos alumnes de 1r sense dictamen però amb unes capacitats baixes, tres alumnes de 2n amb dictamen de l'EAP (dos d'ells amb Deficiència intelectual lleugera). A 4t em trobo amb un alumne que m'ha cridat molt l'atenció. Es tracta d'un diagnòstic per dèficit intelectual mitjà. El nen ha repetit de curs aquest any, li costa molt parlar i expressar-se. La psicopedagoga intentarà poder buscar-li un lloc adequat per a quan tingui que marxar del col·legi i no es senti sol i pugui escollir la millor opció per a ell.
Ha estat un dia interessant ja que he pogut conèixer més a l'alumnat i endinsar-me en les classes.
A partir de la setmana vinent impartiré algunes de les classes.

Dilluns, 8 d'Octubre de 2012


Avui he tingut la primera reunió amb un membre de l'EAP.
Es tracta d'una coordinació setmanal entre la psicopedagoga i la representant de l'EAP.
Els punts que s'han tractat han estat els següents:

  • Alumnes amb dictamen el curs anterior i quins encara continuen al col·legi.
  • Valoració per part de l'EAP d'un alumne de 1r curs d'ESO que no compleix criteris per a fer un dictamen (se li va passar el Wisc-IV i n'obté uns barems baixos, 69), comentari dels resultats, actituds per part del nen i context familiar. Què es pot fer?
  • La psicopedagoga fa un full de demanda per a un nen de 3r d'ESO i acorden fer una reunió amb la família quan se sapigui la valoració.
  • Seguiment d'una alumna amb absentisme.


El que més m'ha cridat l'atenció durant la reunió, ha estat el tema del nen de primer, en el qual han dedicat una bona part del temps. Desprès d'haver-les pogut escoltar i tenir més informació del nen, arribo a la conclusió que durant les següents entrevistes s'acordarà com poder millorar la seva estada al col·legi i se li anirà adaptant el currículum a les seves necessitats tal i com hagin pogut conèixer al nen. Crec que s'hauria de fer una ràpida intervenció amb la família, una entrevista i fer-la partícip el més aviat possible.