Els objectius que volia aconsseguir eren:
-
Conèixer les diferents tècniques d’estudi per
poder escollir aquelles que s’adequaran millor a cadascú d’ells.
- Motivar l’alumnat per emprendre la nova tasca i
millorar l’autoconcepte.
Per a complir amb aquests, durant la primera sessió vam visualitzar un power point
presentant les diferents
tècniques d’estudi que poden utilitzar i alguns consells de com
treballar millor. Això,
sempre especificant que cadascú ha de trobar aquella que més s'adapti a la seva persona
i que també ha de saber què ha de canviar i/o millorar prèviament.
S'ha comentat i la majoria s'han mostrat participatius a l'hora d'explicar com ho fan ells, si
creuen que van pel bon camí, si coneixien totes les tècniques mostrades i si creuen que en
podrien utilitzar-ne alguna que no facin servir encara.
ACTIVITAT "DESCRIPCIÓ"
Per aprendre a aprendre considero important conèixer's un mateix i tenir una bona predisposició així com també tenir una bona autoestima i autoconcepte. És per això que també vaig realitzar diverses activitats adreçades a aquest últim punt.
La primera tenia com a objectius:
• Coneixement d’un mateix de manera objectiva i positiva.
• Conèixer, el mestre, quina imatge té cadascú d’ell mateix.
Desenvolupament:
Es va preparar una fitxa descriptiva. cada company de classe havia de seguir les pautes i
omplir la graella, describint al company indicat al marge superior de la fitxa. Es van
escriure entre els companys aquelles qualitats positives que posseeix, senyalant
també les característiques originals de cadascú (agudesa, aptitud, habilitats, originalitat,
etc. ).
Quan ja l'havien completat, es retallava el nom de la persona descrita i es posava un
número per a identificar, al final de la sessió, qui era la persona descrita.
omplir la graella, describint al company indicat al marge superior de la fitxa. Es van
escriure entre els companys aquelles qualitats positives que posseeix, senyalant
també les característiques originals de cadascú (agudesa, aptitud, habilitats, originalitat,
etc. ).
Quan ja l'havien completat, es retallava el nom de la persona descrita i es posava un
número per a identificar, al final de la sessió, qui era la persona descrita.
Es van exposar totes les fitxes. Tothom les va llegir buscant la pròpia, anotant el seu nom
a la fitxa que creu que li correspon.
Com a segon pas cadascú va buscar la fitxa corresponent a un company i va anotar el nom
a la fitxa que creia que corresponia aquest company. Per tal que ningú es
quedés sense ser buscat per un altre, vaig escollir el company que havia de buscar.
Per acabar es van llegir en veu alta cadascú la fitxa que havia omplert i dient finalment de qui era la descripció.
Observacions i avaluació de la pràctica:
Els alumnes s'ho van passar molt bé. Gairebé tots es van identificar correctament tot
i que es van quedar sorpresos d'algunes característiques que se'ls hi havia otorgat,
sobretot lespositives; molts van dir que no s'imaginaven que els altres poguèssin apreciar
allò d'ells.
Aquesta activitat els va convèncer de les possibilitats que té cadascú i augmentar així
l'autoestima. Per tant, l'avaluació de l'aconseguiment dels objectius ha estat positiu ja que
s'han aconseguit els proposats inicialment.
| Exemple de la fitxa |
||||||||||||||||
|