lunes, 29 de abril de 2013

Fase 2

Durant les dues últimes setmanes de març aproximadament i principis d'abril he estat treballant amb la Fase 2 del meu projecte.

Els objectius que volia aconsseguir eren:


-       Conèixer les diferents tècniques d’estudi per poder escollir aquelles que s’adequaran millor a cadascú d’ells.
-    Motivar l’alumnat per emprendre la nova tasca i millorar l’autoconcepte.


Per a complir amb aquests, durant la primera sessió vam visualitzar un power point
presentant les diferents tècniques d’estudi que poden utilitzar i alguns consells de com
treballar millor. Això,
sempre especificant que cadascú ha de trobar aquella que més s'adapti a la seva persona
i que també ha de saber què ha de canviar i/o millorar prèviament.
S'ha comentat i la majoria s'han mostrat participatius a l'hora d'explicar com ho fan ells, si
creuen que van pel bon camí, si coneixien totes les tècniques mostrades i si creuen que en
podrien utilitzar-ne alguna que no facin servir encara.


ACTIVITAT "DESCRIPCIÓ"

Per aprendre a aprendre considero important conèixer's un mateix i tenir una bona predisposició així com també tenir una bona autoestima i autoconcepte. És per això que també vaig realitzar diverses activitats adreçades a aquest últim punt.

La primera tenia com a objectius:
• Coneixement d’un mateix de manera objectiva i positiva. 
• Conèixer, el mestre, quina imatge té cadascú d’ell mateix. 

Desenvolupament: 
Es va preparar una fitxa descriptiva. cada company de classe havia de seguir les pautes i
omplir la graella, describint al company indicat al marge superior de la fitxa. Es van
escriure entre els companys aquelles qualitats positives que posseeix, senyalant
també les característiques originals de cadascú (agudesa, aptitud, habilitats, originalitat,
etc. ). 
Quan ja l'havien completat, es retallava el nom de la persona descrita i es posava un
número per a identificar, al final de la sessió, qui era la persona descrita.

Es van exposar totes les fitxes. Tothom les va llegir buscant la pròpia, anotant el seu nom
a la fitxa que creu que li correspon. 
Com a segon pas cadascú va buscar la fitxa corresponent a un company i va anotar el nom
a la fitxa que creia que corresponia aquest company. Per tal que ningú es
quedés sense ser buscat per un altre, vaig escollir el company que havia de buscar. 
Per acabar es van llegir en veu alta cadascú la fitxa que havia omplert i dient finalment de qui era la descripció. 

Observacions i avaluació de la pràctica:

Els alumnes s'ho van passar molt bé. Gairebé tots es van identificar correctament tot
i que es van quedar sorpresos d'algunes característiques que se'ls hi havia otorgat,
sobretot lespositives; molts van dir que no s'imaginaven que els altres poguèssin apreciar
allò d'ells.
Aquesta activitat els va convèncer de les possibilitats que té cadascú i augmentar així
l'autoestima. Per tant, l'avaluació de l'aconseguiment dels objectius ha estat positiu ja que
s'han aconseguit els proposats inicialment.

Exemple de la fitxa  

Nom de la persona que has de descriure:
------------------------------------------------------------------------
Número:
Si creus que aquesta descripció és la teva escriu el teu nom:



ESTAT DE SALUT I ANÍMIC:





CARÀCTER:






QUE DESTACARIES D’ELL/A:






QUÈ ÉS ALLÒ QUE SE LI DÓNA MILLOR (HABILITATS):







UNA PARAULA QUE EL DEFINIRIA:







 

4 comentarios:

  1. Hola Andrea,

    Tinc un dúbte, qui escrivia aquestes fitxes?, ja que si eren ells qui les escrivien era fàcil trobar-se.
    La part difícil era trobar a una altra persona, penso que aquesta part està molt bé. Implica que el grup es coneix molt bé. Jo t'afegiria un altre objectiu:
    - Conèixer la visió que tenen de mi els companys de classe.

    De vegades un mateix és poc objectiu, necessita l'ajuda dels altres per acabar de veure què és allò que té de positiu.

    Molt bona feina,

    Ens seguim llegint

    Marta

    ResponderEliminar
  2. Hola Marta,
    Sí, potser no s'ha entés bé. No les escrivien ells.
    Tal com tú dius, els altres veuen, des de fora, com és aquella persona i això ho fa més objectiu.

    Fins aviat!

    ResponderEliminar
  3. Hola Andrea,

    És complicat imaginar-se la dinàmica ben bé. Podries posar algun exemple de fitxa omplerta? Crec que ajudaria a que ens ho imaginem millor. D'altra banda, com va anar? S'ho van passar bé? es van sorprendre del que els altres pensàven d'ells? algú no es va reconèixer??? M'agradaria veure una miqueta més aquesta part més vivencial i emotiva.

    Ànims!

    Eli

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola!
      després de les vostres intervencions i comentaris en aquest apartat he decidit afegir algunes cosetes que segur que el faran més clar.
      Espero que en pugueu gaudir i endinssar-vos una mica més.

      Fins aviat!

      Eliminar