sábado, 15 de diciembre de 2012

CONCLUSIONS FINALS


Per finalitzar amb el diari de practiques, voldria fer un breu resum de tot allò que he pogut observar, treballar, reflexionar…
A l’inici vaig posar en dubte si la meva preparació seria l’adequada per dur a terme les practiques, volia estar a l’altura i també aprendre.
Durant les setmanes que he estat al centre he pogut observar el treball de la psicopedagoga, com intervé en els diferents contextos (alumne, família, equip docent i altres institucions com han sigut l’EAP i psicòlegs privats i externs al col·legi).
Partint dels meus coneixements previs assolits durant el transcurs de les diferents assignatures de la llicenciatura, he pogut analitzar i reflexionar sobre situacions reals d’intervenció en un context educatiu d’educació formal.
He pogut treballar amb fulls de demanda, amb expedients i informes reals d’alumnes i també amb proves, especialment el WISC.
També he participat en les diferents entrevistes setmanals amb la responsable de l’EAP i amb l’equip docent, a més a més de les entrevistes amb psicòlegs externs al centre i del propi psicòleg que disposa el centre.
Però, sobretot, el que he pogut viure dia a dia és el treball amb l’alumnat, l’observació a l’aula i la docència amb aquells alumnes que presenten dificultats d’aprenentatge. És per això que les últimes setmanes, juntament amb la tutora de pràctiques, vaig decidir duu a terme el pla d’intervenció sobre una competència molt important i que crec que podré posar en pràctica a través de la tasca de la psicopedagoga del centre: Aprendre a aprendre.
Definitivament, les pràctiques m’han aportat diversitat de coneixements, també m’ha ensenyat a reflexionar sobre d’altres que ja tenia i com no, a adonar-me de la importància d’un context real en la psicopedagogia. Gràcies a la vivència en un context com és un centre d’educació secundària, he pogut adonar-me de l’ampli ventall de funcions d’un psicopedagog i de les diferents tasques, així com també de les dificultats que es presenten i com les podem solucionar.
Estic molt contenta i agraïda tant al centre de pràctiques com a la tutora i al consultor de l’assignatura, que han fet possible el meu aprenentatge i espero poder començar amb el pla d’intervenció el més aviat possible.

No hay comentarios:

Publicar un comentario